Acousticlub Vol.4 Archive

半透明になるために - 小池奈緒

JP
EN

半透明になるために

「半透明である」ということは存在するものが消えかかっている状態であると共に、存在しないものが現れかかっている状態のことを指す。本作は、複数のオブジェクトからなる作品であり、個々がそれぞれ自立した作品であるというわけではない。iphoneで再生されている映像は、目の前の旗を今撮影しているわけではないが、そのiphoneはかつて私がその旗を撮影していた時とおよそ同じ位置関係に置かれている。そのためしばしば同期したかのように見える瞬間もある。しかし、そうかと思えば次のカットに移りその 接続は解除されてしまう。このようにして本作では、中途半端に接続されかかったままのオブジェクトが点在している。このような中途半端な接続は「半透明」のような、AからBへ移行しかかっている状態を提示している。本作は次元の移行やその往還を操作し、そうした状態自体を浮かび上がらせることを試みるものである。

小池奈緒

1994年北海道生まれ。主な展示にセコンドハンド (akibatamabi21), ART FAIR TOKYO (artchiyoda3331, ”Dog Health Club”として出展)などがある。

Website: https://koikenao.sakura.ne.jp

 

How to disappear in completely

“The state of being translucent” shows a state where an object which is supposed to exist is disappearing, and at the same time, an object or state which is not supposed to be in existence is observed.
This work is assembled of multiple objects, however, each object is not an independent work of art itself. The video playing on the iPhone is not filming the flag in front of it at this moment, however, the iPhone is in fact being placed in a distance approximately the same when I was filming the flag. In this way, the work seems to have connected on the objective fields. However, the screen moves onto the next cut, and the connection is lost. This work uses multiple objects which are incompletely connected to each other. This incomplete connection can be interpreted as the “translucency”, or the state of switching over from points A to B. This work explores the movements between the dimensions, and attempts to expose the state of its movement itself.

Nao Koike

Born in 1994 in Hokkaido. Major exhibitions includes Second Hand (exhibited as “akibatamabi21”), ART FAIR TOKYO (“artchiyoda3331”, “Dog Health Club”).

Website: https://koikenao.sakura.ne.jp