Acousticlub Vol.4 Archive

MOWB - 油原和紀

JP
EN

MOWB

本作品は、手描きVRアニメーション作品である。鑑賞者はヘッドマウントディスプレイを通してアニメーションを体験することができる。アニメーションによる抽象的な視野の広がりは、鑑賞者をこれまでに経験したことがない魅惑的な没入感へと誘う。このVRの閉鎖的な空間を母親の胎内として描き、胎内回帰的な物語を紡ぎだした。タイトルのMOWBが、水の上に現れると、水平軸の鏡文字として映り、この神話の一本の幹をなす「鏡写しの母娘」を象徴している。

一本のへその緒でつながれた親子は、命のやり取りをしながら、母は吸収され、娘は母の命を引き継いで成長していく。すべてを引き継ぎ、母と一体になった娘は、母になろうと決意をするのだった。へその緒を通じて、彼女は何千回も生まれ、何千回も母を失い、新たな命を創造し続ける。

油原和紀

1996年生まれ。東京藝術大学映像研究科アニメーション専政在籍。フルドームに描いたアニメーション作品「MOWB」は、SSFF&ASIA2019に入選したほかJPPA2019学生映像部門最優秀賞を受賞。

Website: https://madeinyuhara.tumblr.com/

MOWB

This work is a hand-drawn VR animation. The audience are able to experience this work through the head-mount display. The animation’s abstract field of view invites the audience into an immersive feeling not yet experienced before. I have created this insular environment of the VR world as a mother’s interior of a womb, and have created a story of the recursion back to the womb. When the title “MOWB” appears on the water, it reflects on the horizontal axis as a mirror, which symbolizes the “mirrored replication of a mother and daughter”.

With just one umbilical cord attached between a mother and a daughter, they exchange life itself, as the mother is absorbed and the daughter growing, with the baton of the mother’s
life. After receiving the baton of life, the daughter becomes one with the mother, and she herself solidifies her decision of becoming a mother. Through the umbilical cord, she was born thousands of times, and lost her mother thousands of times, and continues to create new life.

Kazuki Yuhara

Born in 1996 and studies in Tokyo University of the Arts, majoring in animation. He animation work “MOWB” has received an honorable mention at SSFF&ASIA2019, as well as received the top prize in the JPPA 2019 Student’s Category.

Website: https://madeinyuhara.tumblr.com/